3. Vandaag echt begonnen - Reisverslag uit Visé, België van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 3. Vandaag echt begonnen - Reisverslag uit Visé, België van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

3. Vandaag echt begonnen

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

04 Maart 2018 | België, Visé

Lieve blogvolgers,
Allereerst bedankt voor jullie reacties en “aanmoedigingen” voor onze pelgrimstocht. Leuk om te lezen.

Het is zover. Na het Pieterpad in stukjes van steeds 4 dagen als training te hebben gelopen de afgelopen 4 maanden, is vandaag de wandeling van Maastricht naar Rome echt begonnen. Trouwens, het Pieterpad vonden wij een hele mooie route, om aan te bevelen!

Afgelopen week hebben we met Jet, Rien, Arnel en Jacqueline in een vakantiehuisje in Simpelveld gebivakkeerd als een soort van afscheidsvakantie en hebben we de laatste 3 etappes van het Pieterpad gelopen. Nadat Jet en Rien vrijdagmiddag waren vertrokken zijn Arnel en Jacqueline gistermorgen naar huis gegaan. Een emotioneel moment omdat we elkaar een hele tijd niet zullen zien!
Vandaag zijn we uit Simpelveld naar Maastricht gereisd, daar onze eerste stempel voor in de pelgrimspas opgehaald in de Sint Jan, en met prachtig weer gestart richting Visé, 13 graden en zon, (terrasjesdag, of al eerste rokjesdag?) Terwijl we gisteren naar Maastricht nog in de sneeuw liepen met zon en vrijdag bij -5 hebben gewandeld.
Vandaag geen bijzondere route. Veel verharde weg en weinig afwisselend. Na aankomst een heerlijk biertje gedronken en daarna in een Pizzeria, waar we verblijven, gezellig met een Belg zitten praten.
Het is wel nog een beetje in een bepaald ritme komen. Vanavond bijvoorbeeld nog overnachtingen regelen voor de komende dagen. De blog bijhouden en wat kleding wassen. Zo is de avond snel om als je om 10.30 uur vermoeid je bed induikt.

• 05 Maart 2018 - 06:45

Arnel:

Hoi Bart en Jan,
    Jullie eerste stempel staat in het paspoort, maar hoe weet je dat je ergens een stempel kunt ophalen? Wat een heerlijk weer hadden jullie gisteren.....als het de hele reis zo zou kunnen zijn, hebben jullie geluk. En jullie hebben de eerste handwas gedaan, dat belooft wat bij terugkomst! Een mooie tocht vandaag gewenst.

• 05 Maart 2018 - 07:41

Margreet:

Tjonge het is nu echt begonnen ! Ik snap dat het afscheid emotioneel was . Geniet van alle byzondere ontmoetingen met anderen en met jezelf tijdens de kilometers.

• 05 Maart 2018 - 10:20

Rita:

Blog is aangekomen! Dank je. En ik wens jullie een heel mooie reis; heb daar ook alle vertrouwen in. Zelf de was gedaan, echt goed! Groet van Rita.