7. Voorlopig afscheid - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 7. Voorlopig afscheid - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

7. Voorlopig afscheid

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

16 Maart 2018 | België, Olloy-sur-Viroin

Ondanks dat we deze week 2 rustdagen in hebben gepland, blijft Bart teveel last houden van zijn scheenbeen. Gisteren heeft hij besloten terug te gaan naar huis, om de blessure goed te laten behandelen. Ik ben vanmorgen alleen op pad gegaan.
Gelukkig dat we in de voorbereiding hadden besproken wat we zouden doen, als één van ons een blessure zou krijgen. Dat maakt de keuze voor mij gemakkelijker.

Alleen lopen is anders. Gedachten schieten gemakkelijk alle kanten op. Daarom focus ik me regelmatig op bewust waarnemen, bewust luisteren of bewust voelen.
Alleen lopen is soms erg onpraktisch. Bart en ik dragen bij regen een cape, die ook over de rugzak valt. We helpen elkaar dan door de cape over de rugzak te trekken. Toen het vanmorgen in ‘the middle of nowhere’ begon te regenen ben ik zeker 10 minuten aan het tobben geweest, want het rotding bleef steeds op de rugzak steken. Uiteindelijk heb ik hem aan de achterkant gepakt en zo in de lucht geworpen dat hij als een parachute naar beneden kwam. Door daarna onder de cape te schieten, lukte het zowaar. Dit kan overigens alleen bij windstil weer. Een paar dagen geleden had ik hetzelfde probleem met nogal wat wind. Dat is gemakkelijker: als een limbodanser tegen de wind in gaan staan en de cape over de rugzak laten blazen.

Vandaag de laatste etappe in België. Morgen hoop ik de grens met Frankrijk over te steken. Dat heeft als nadeel dat ik nog minder mensen tegenkom, die Nederlands of Vlaams spreken en als voordeel dat mijn Frans sneller vooruit gaat.

Ook daarin zal ik Bart missen: hij spreekt beter Frans dan ik. Gelukkig is het een voorlopig afscheid. We hopen alllebei dat zijn been snel genezen is, zodat hij weer aan kan sluiten. Hij zal versteld staan van mijn Frans.

  • 16 Maart 2018 - 15:23

    Marja:

    Bonne chance

  • 16 Maart 2018 - 15:49

    Margreet:

    Ah, très dommage!!!!

  • 16 Maart 2018 - 16:53

    Arnel:

    Hoi lieve Jan,
    Nu alleen op pad. Dat is minder gezellig, maar wellicht ontmoet je regelmatig wat mede- pelgrims. Nou maar hopen dat jij gezond blijft en dat je net als in de afgelopen twee weken mooie ontmoetingen zult hebben. Sterkte de komende tijd. Ook de hartelijke groeten van je schoonpa en ma. Knuffel Arnel

  • 16 Maart 2018 - 18:12

    Jacqueline:

    Ellendig dit voor jullie beiden! Sterkte voor jullie beiden!

  • 16 Maart 2018 - 19:59

    Ellie En Leo Uittenbogaard :

    Omdat vandaag in het gemeentenieuws de link naar je blog stond voor het eerst jullie verslag gelezen. Wat een pech dat je nu alleen verder moet. Hopelijk word je morgenochtend niet verrast door een sneeuwbui. Heel veel mooie momenten gewenst hartelijke groeten. Ellie en Leo .

  • 16 Maart 2018 - 21:36

    Erika:

    Ha Jan,
    Veel succes in La Douce! Kunnen we mooi eens samen Frans praten.
    Het is ws. even wennen: alleen verder ipv samen. Los van dat gedoe met die cape ( Nelleke zegt: rugzak af, cape erover en dan beide in een keer op je rug) ontdek je hopelijk ook ander leuks.
    Groeten, Erika

  • 16 Maart 2018 - 22:52

    Maria:

    Sluit me helemaal aan bij Jacqueline. En wie weet, misschien toch nog samen verder??
    Bart beterschap ook namens Jan.

  • 17 Maart 2018 - 00:49

    :

    Hoi, wat. Vervelend om te lezen van de ontsteking
    Hoe is dat ontstaan ! Hoe kan je dat voorkomen ?
    Wij lopen in juni naar Rome en nemen zeer zeker het verhaal mee

  • 17 Maart 2018 - 09:26

    Marco:

    Hoi Jan, jammer van deze tegenslag. Maar ook alleen lopen heeft zn charme. Bart, sterkte met het herstel. Leuk wakker worden trouwens met het beeld van Jan, worstelend met zn regencape :-) Goeie reis! Franse les één: papa fume une pipe.

  • 17 Maart 2018 - 10:45

    Brigit:

    Hoi Bart en Jan,

    Wat ontzettend jammer en sneu, maar een heel wijs besluit. Hopelijk kun je later de wandeling weer hervatten Bart.

  • 17 Maart 2018 - 13:24

    Margreet Vd B:

    Woww respect voor jullie keuze.
    Bart jij sterkte en beterschap. Zal lastig voor je voelen om Jan alleen door te laten gaan en zelf nu thuis te zitten en moet wachten tot het beter gaat.
    Jan ..tjonge pittig voor je om alleen te lopen . Ik hoop dat alles wat je bij NLP hebt geleerd je helpt om idd goed te kunnen waarnemen wat je voelt en hoort en ziet ...en weet dat je nooit alleen bent . Hij gaat met je mee. Het echte pelgrimgevoel stel ik me zo voor. .....lfs

  • 17 Maart 2018 - 20:45

    Paul En Annemiek:

    Hoorde al van Jacqueline dat het niet goed ging. Wat ontzettend balen zeg. Moet grote teleurstelling zijn. Doorgaan is geen optie. Sterkte Bart en Jan goede voortreis.
    Bart tot gauw.
    Annemiek en Paul



  • 19 Maart 2018 - 08:22

    Arjen:

    Hé wat vervelend, dat Bart nu naar huis moet gaan en Jan alleen verder gaat. Ik hoop dat het been snel herstelt en Bart weer kan aansluiten.
    Goede reis verder Jan, dat je de weg volhoudt en je mensen ontmoet die je aanmoedigen door te gaan.

  • 19 Maart 2018 - 11:48

    Wim:

    Bart we wensen je beterschap, een snel herstel zodat je weer bij Jan kunt aanhaken. Jan, succes met de tocht in je eentje.
    Wim & Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Olloy-sur-Viroin

De weg is het doel!

Pelgrimstocht te voet richting Rome.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2018

32. Homo Deus

28 Juni 2018

31. Rome

17 Juni 2018

30. Gesprekken onderweg

14 Juni 2018

29. Toscane

11 Juni 2018

28. Blaren
Bart en Jan

Actief sinds 13 Nov. 2017
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 27518

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 30 Juni 2018

De weg is het doel!

Landen bezocht: