13. Fysiotherapie - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 13. Fysiotherapie - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

13. Fysiotherapie

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

11 April 2018 | Nederland, Westervoort

Op zaterdagavond 24 maart kwam ik in Nederland aan. Wat fijn om meteen vrouw, kinderen de kleinkinderen te zien.

De volgende maandagmorgen om 8.00 u. precies belde ik de fysiotherapeut: ik wilde zo snel mogelijk van mijn blessure af. Ik kreeg een erg aardige man aan de lijn en gelukkig kon ik meteen ‘s middags bij hem langs komen.
Natuurlijk wilde hij eerst van alles weten. Wat voor schoenen en sokken draag je? Hoeveel km loop je per dag? Hoe vaak had je een rustdag? Neem je schoenen de volgende keer maar eens mee. Hoe strik je eigenlijk je veters? Nou, gewoon. Dat vond hij niet het goede antwoord en ik kreeg een vetercollege.

Hij heeft de ontsteking aan mijn scheenbeen de afgelopen weken een paar keer behandeld met ‘shockwave’. Wel wat pijnlijk, maar als hij vroeg, of het uit te houden was, zei ik met de tanden op elkaar: ja hoor. De therapeut wilde graag een collega naar mijn enkel laten kijken en dat bleek een goede zet.

Afgelopen vrijdag kon ik bij de collega terecht. Ga maar eens op die tafel zitten, zei ze. Met ontzag keek ik naar haar gespierde handen. Die sloten zich als een zachte, maar stevige bankschroef om mijn voet heen en ze begon de voet alle kanten op te bewegen. Toen floot ze tussen haar tanden. Je kuitbeen zit vast, zei ze. Dat hoort te kunnen bewegen. Of het vastzitten de oorzaak of het gevolg van de blessure was, kon ze niet zeggen.

Ga maar eens op je buik liggen. Nu kon ik niet eens meer zien wat ze deed. Ontspan dat been maar meneer... Het onderbeen werd alle kanten op gedraaid. Na een paar minuten mocht ik me weer omdraaien. Je kuitbeen is los! Super. Ik was helemaal blij.
Ik geef je een oefening mee, kom maandag maar terug en als het dan nog steeds los is, kun je weer naar gaan lopen. Anders moet ik deze behandeling nog een keer herhalen. Dat was niet nodig, maandag kon het nog steeds bewegen.

Nu ben ik mijn spullen aan het inpakken. Bart belde me vandaag dat hij ook weer kan vertrekken. Morgenavond gaan we samen met de bus naar Besancon in Frankrijk. We hebben besloten in Frankrijk een stuk van de route over te slaan, zodat we toch voor juli in Rome kunnen zijn. Tenminste...

Stefan en Linda: dankjewel!

  • 11 April 2018 - 21:45

    Henny:

    Wat fijn, gefeliciteerd allebei! Een goed vervolg van.de tocht!

  • 11 April 2018 - 21:47

    Mary:

    Hoi Jan en Bart,
    Super om te horen dat jullie weer samen verder kunnen gaan.
    Heel veel succes en wandelplezier en vooral mooie ontmoetingen.
    Grt, Mary

  • 11 April 2018 - 21:48

    Mary:

    Gewenst natuurlijk

  • 11 April 2018 - 21:55

    Cock:

    Fijn om te lezen. Heel veel succes beiden.

  • 12 April 2018 - 10:33

    Jacqueline:

    Een link naar je medisch dossier had je het typewerk bespaart...

  • 12 April 2018 - 11:35

    Jacqueline:

    T=d

  • 12 April 2018 - 14:23

    Rita:

    Ha Jan en Bart,
    Mooie blog;
    Jan wat fijn dat je been weer helemaal genezen is. Leuk dat jullie met z'n tweeën weer zijn, geniet van het wandelden en de zomer tegemoet te gaan. Groeten van Rita.

  • 12 April 2018 - 14:28

    Maria:

    Hoi Bart en Jan,
    Veel succes met het vervolg van jullie voetreis. Zo te lezen weten jullie nu waarop je moet letten en dat laten jullie je niet nog een keer overkomen. Ook veel plezier!
    Hartelijke groeten, Maria.

  • 12 April 2018 - 15:57

    Johan:

    Voetreis? Ondertussen flink meer kilometers met trein, bus en auto. En ook nog een stuk overslaan? Zo kan ik de tour de France wel fietsen!
    Maar alle gekheid op een wit blindenstokje, jullie zijn heel snel weer onderweg na de overbelasting. Het is ondertussen warmer. Lijkt me gunstig.
    Loop ze!
    Ik wens jullie sterke schenen,
    Johan

  • 12 April 2018 - 18:28

    Jeanne Wijgerde:

    Heel veel succes weer Bart en Jan!
    Maak er een mooie tocht van.
    Groeten,
    Jeanne

  • 13 April 2018 - 16:16

    Henri En Puck Brendel:

    Hallo mensen, met bewondering heb ik jullie verslagen gelezen!
    Jullie vertellen heel boeiend.

    Henri: ik wens jullie heel veel succes met het vervolg van jullie tocht!

    Lieve groet Henri en Puck

  • 14 April 2018 - 18:48

    Edwin:

    Ik lees net jullie berichten. Wat ja een tauwstand ja! Jullie zijn wel doorzetters! 'andiama a Roma'! Buon viaggio!

  • 23 April 2018 - 15:00

    Linda:

    Wat leuk om te lezen!
    Veel gezondheid en mooie momentjes onderweg gewenst! :-)

    Groetjes Linda (die van dat kuitbeen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Westervoort

De weg is het doel!

Pelgrimstocht te voet richting Rome.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2018

32. Homo Deus

28 Juni 2018

31. Rome

17 Juni 2018

30. Gesprekken onderweg

14 Juni 2018

29. Toscane

11 Juni 2018

28. Blaren
Bart en Jan

Actief sinds 13 Nov. 2017
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 27496

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 30 Juni 2018

De weg is het doel!

Landen bezocht: