21. Door het Aostadal. - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 21. Door het Aostadal. - Reisverslag uit Vercelli, Italië van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

21. Door het Aostadal.

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

18 Mei 2018 | Italië, Vercelli

11 mei zijn we in Aosta aangekomen en hebben we overnacht in een eenvoudige kamer naast het seminarie. De volgende dag is Jan eerst naar de kapper geweest om zich te laten millimeteren en hebben we een naantal spullen (o.a. handschoenen en muts) naar huis gestuurd. Die zullen we niet meer nodig hebben. De volgende 5 dagen hebben we door het prachtige Aostadal gelopen tussen een geweldig landschap van tweeduizenders door, afwisselend op verharde en onverharde paden. Bijna steeds aan de noordkant van het dal tegen de heuvels aan, waarbij we de meeste tijd prachtig wandelweer hebben gehad. Zo’n 20-25 graden alle dagen. Het grootste gedeelte was dalend of stijgend, dus ook wel inspannend. We kwamen door mooie dorpjes waar de tijd leek stil te hebben gestaan.
Intussen heeft Jan elke dag contact gehad met Arnel om op de hoogte te blijven van de situatie van haar moeder, die in het ziekenhuis is opgenomen.
In de eerste plaats na Aosta, Chatillon,waar we hebben geslapen bij de orde van de Capucijners, kwamen we ineens het Belgische echtpaar tegen waar we op 8 maart op onze route hebben overnacht en waarover ik al eerder in ons Blog heb geschreven (een prima overnachting). Ze hadden toen verteld dat ze op 30 maart ook naar Rome zouden gaan wandelen. Heel bijzonder om hen nu te ontmoeten. Ze hebben elke dag doorgelopen en zijn al flink opgeschoten. We zijn met ons vieren gaan eten en hebben over onze beide tochten verteld.
De volgende dag hebben we voor het eerst na ons begin in Lausanne even wat regenbuitjes gehad. En zijn we de Belgen weer tegen gekomen in de jeugdherberg waar we overnachtten. Met ons vieren ontbeten.
Dinsdag 15 mei hebben we in Ivrea bij de kanovereniging overnacht. Spectaculair om de wildwaterkano’s bezig te zien. Toen Jan ‘s avonds een foto wilde maken wilde de lens niet meer terug en het lukte niet om de camera weer aan de praat te krijgen. De volgende dag naar een fotowinkel gegaan, waar ons werd verteld dat de camera opgestuurd moest worden naar Milaan. Een reparatie zou 20 dagen duren! Na kort overleg hebben we besloten nog even te wachten en voorlopig alleen foto’s met onze telefoons te maken.
Omdat 16 mei een lange etappe zou worden hadden we besloten het eerste deel te gaan liften. Dat lukte vrij makkelijk en nadat we aangekomen waren op ons vertrekpunt werd Jan gebeld door Arnel, die vertelde dat de situatie van haar moeder snel verslechterde. Jan heeft gelijk besloten om te vertrekken en een taxi geregeld die hem naar het vliegveld van Turijn heeft gebracht. Gelukkig kon hij zo dezelfde dag nog in Nederland zijn.
Ik heb besloten om de tocht alleen voort te zetten en te kijken hoe mij dat bevalt. Eergisteren ben ik langzaam de Povlakte ingewandeld. Daarover meer in een volgend verslag.

• 18 Mei 2018 - 21:01

Saskia:

Wat fijn dat jullie zo genieten van het wandelen en zoveel moois om je heen zien. En wat jammer dat Jan naar huis moest ivm het overlijden van zijn schoonmoeder. Jan vertelde dat hij het alleen wandelen ook zijn leuke kanten vond hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij jou is Bart. Het blijft een tocht met hindernissen, maar hopelijk wel een fijne tocht!! Liefs, Saskia

• 18 Mei 2018 - 21:23

Annie:

Ben benieuwd hoe jou dat alleen wandelen bevallen is...
    Veel succes en plezier.

• 19 Mei 2018 - 07:00

Johan:

Nou, nou, er gebeurt ook steeds weer iets bijzonders.
    Bart, bedenk wel, dat nu Jan er niet bij is, er niemand is om verslag te doen van je (eventuele) uitglijders. Pas maar goed op.
    Benieuwd of het je zonder Jan en Anna lukt om de weg naar Rome te vinden.
    En hoe kun je nu zonder muts goedgemutst verder gaan?
    Succes in je 1tje,
    Johan

• 22 Mei 2018 - 09:04

Kees:

De reis gaat niet ongestoord , om even een eufemisme te gebruiken.
    De Po-vlakte wordt vaak gebruikt om doorheen te rijden. Hopelijk is het ook mooi.
    Gelukkig is het vlak en zul je geen ontsteking krijgen aan je scheenbeen.
    Succes met het alleen-zijn.

Kees