2. De laatste dagen thuis - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 2. De laatste dagen thuis - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

2. De laatste dagen thuis

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

25 Februari 2018 | Nederland, Westervoort

Afgelopen week: nog even naar de winkel. Het laatste dat ik heb gekocht is een opblaasbaar kussentje. Vier maanden lang in verschillende bedden liggen, lijkt me pittig. Ik hoop het wat aangenamer te maken door elke nacht met mijn hoofd op hetzelfde kussen te liggen.

Heb ik nu echt alles? Niks vergeten?

In een kerkdienst in Westervoort vertel ik wat over de tocht en krijg ik de pelgrimszegen mee in de vorm van een traditionele Ierse zegen:
‘Dat de weg je tegemoet komt,
dat de wind je steunt in de rug,
dat de zon je gezicht warmt,
de regen je veld vruchtbaar maakt
en totdat we elkaar weerzien:
dat God je in de palm van zijn hand bewaart.’
Mooi en betekenisvol.

Onze kleinkinderen willen bij nog een paar dagen bij ons logeren, want ‘we hebben vakantie.’ ‘Natuurlijk, kom maar.’ Altijd gezellig. Het wordt wel wat korter dan gewoonlijk.

Op de middag dat we stilstaan bij het overlijden van mijn vader, 10 jaar geleden, neem ik afscheid van mijn familie.

De komende dagen komt onze zoon Bart nog langs, komen vrienden eten en de buren afscheid nemen. Daarna inpakken. Past alles in m’n rugzak?

Woensdag vertrek ik naar Limburg en vanaf donderdag gaan we echt van start. Onze vrouwen wandelen een dag mee.
Zaterdag lopen we de laatste dag in Nederland, door Maastricht.
Handig, daar zijn veel winkels. Voor als we nog wat vergeten zijn.










  • 26 Februari 2018 - 08:46

    Kees Hordijk:

    Beste heren,

    Geniet van alle ervaringen onderweg.

    Kees

  • 26 Februari 2018 - 13:40

    Jan:

    Hallo Bart en Jan, ik zou voor de eerste wandeldagen nog maar een elektrische borstrok kopen. Of doe een paar oude kranten. Beter is grote stappen nemen om snel in een warmer gebied te lopen. Een hele goede start en geniet van de wandeling. Jan.

  • 02 Maart 2018 - 20:05

    Maria Delahaye:

    Hoi Bart en Jan,
    Wat een koude start, maar nu de lente en het buitenland tegemoet!
    Een heel goede reis! Heb het goed samen!
    Maria

  • 05 Maart 2018 - 14:59

    Joleen:

    Hoi jan en Bart
    Zo te lezen gaat het prima
    Leuk om af en toe te lezen hoe het met jullie gaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Westervoort

De weg is het doel!

Pelgrimstocht te voet richting Rome.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2018

32. Homo Deus

28 Juni 2018

31. Rome

17 Juni 2018

30. Gesprekken onderweg

14 Juni 2018

29. Toscane

11 Juni 2018

28. Blaren
Bart en Jan

Actief sinds 13 Nov. 2017
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 27541

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 30 Juni 2018

De weg is het doel!

Landen bezocht: