24. Op weg naar de Apennijnen - Reisverslag uit Aulla, Italië van Bart en Jan - WaarBenJij.nu 24. Op weg naar de Apennijnen - Reisverslag uit Aulla, Italië van Bart en Jan - WaarBenJij.nu

24. Op weg naar de Apennijnen

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Jan

01 Juni 2018 | Italië, Aulla

Na mijn laatste bijdrage vanuit Piacenza aan deze blog had ik nog drie dagen te gaan over de Po-vlakte richting de Apennijnen. Op mijn dag in Piacenza berichtte Jan dat hij maandagavond weer aan zou sluiten. Dat was fijn om te horen.
De eerste dag vanuit Piacenza was de minste wandeldag tot nu toe. De eerste 15 kilometer door de buitenwijkern en industrie van Piacenza en langs een drukke provinciale weg. En dat met 30 graden! Na deze 15 kilometer eerst maar eens uitgebreid een lunch genomen voor ik aan de laatste 13 begon. Gelukkig langs een rustige weg waarbij ik ineens de Apennijnen in de verte zag liggen. Een mooi vooruitzicht! Plotseling stond ik voor een beek waar ik niet doorheen kon zonder mijn schoenen en compressiekousen uit en aan te doen, en dat in de zon bij 30 graden. Het bleef gelukkig bij één stroompje want bij de volgende waren er gelukkig grote keien in het water gelegd. Mijn slaapadres bij de kerk was een kleine kamer met twee stapelbedden waar nog twee anderen sliepen: een Italiaan en een Duitser, Michael, een bijzondere pelgrim. Hij wandelde van Compostela via Rome naar Jeruzalem. Toen ik wat spullen uit een plastic zak uit mijn rugzak haalde liet hij merken dat hij plastic niet vond passen bij een pelgrim. Hij vertelde ook dat hij geen einddatum voor zijn wandeling had en niet veel op had met wandelaars die voor een bepaalde datum op hun einddoel wilden zijn! Maar hij rookte wel en dronk die avond 6 blikjes bier van een halve liter op! Een echte pelgrim dus. Toen ik ‘s avonds de Champions League finale ging kijken in een gezellig café heb ik maar niet gevraagd of hij mee wilde gaan kijken.
Op het plein voor de kerk was er ‘s avonds nog een gezellig dorpsfeest met muziek tot 02.00 uur. Dus oordoppen in bij het slapen.
De volgende dag heb ik de eerste 6 kilometer gelift om de route langs de provinciale weg te vermijden. Daarna was het een mooie wandeling over heuvelachtig gebied en op rustige wandelpaden. Ik had een prima slaapadres voor mij alleen waar ik wel wat langer wilde slapen omdat de volgende dag de route korter zou zijn. Maar om 7.30 uur werd er op mijn deur geklopt omdat ik om 8.00 geacht werd te vertrekken! Dus helaas geen uitslapen.
Ook deze dag weer een mooie wandeling bij 30 graden waarbij ik nog heerlijk in het koude water van een rivier heb gezeten en steeds dichter bij de Apennijnen kom. ‘S Avonds Jan opgehaald bij het treinstation en bijgepraat tijdens het eten. Goed om weer met ons tweeën te zijn en de tocht tot Rome samen af te maken(hoop ik).




  • 01 Juni 2018 - 21:13

    Cock:

    Fijn om weer samen te zijn, lijkt me.
    @Bart: je hebt toch wel van de gelegenheid gebruik gemaakt en even in je blote kont het riviertje in te zakken?
    Goede reis verder, mannen.
    Cock

  • 01 Juni 2018 - 21:18

    Jean:

    Goede reis verder samen. Genieten en stempelen. Op naar de zegen van de paus. Groetjes Jean.

  • 01 Juni 2018 - 22:47

    Leidy:

    Heel leuk Bart om de verslagen te lezen van je belevenissen . Ik begrijp dat je pelgrims ontmoet van zeer verschillend plijmage , dat maakt zo'n tocht ook kleurrijk, lijkt mij.
    Fijn dat Jan weer aangehaakt is en ik hoop heel erg voor jullie dat jullie samen in Rome aankomen !
    Hou je taai en liefs
    Leidy ( inmiddels is het warm in de tent )

  • 02 Juni 2018 - 13:06

    Huib:

    Jongens, goed om te lezen dat jullie weer herenigd zijn. Het is leuk om jullie avonturen te volgen (vanuit de luie stoel) en via atlas en kaarten jullie locaties te achterhalen. Veel plezier en sterkte. De Apenijnen schijnen ook nogal pittig te zijn. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie die hobbels "even" nemen. Gr. Huib.

  • 03 Juni 2018 - 10:44

    Maria:

    Nou dat is te hopen! Samen de reis afmaken. Leuk Bart jouw verslagen te lezen.
    Een goede gezondheid, veel wandelplezier en leuke belevenissen!
    Groeten, Maria.

  • 03 Juni 2018 - 13:31

    Eric:

    Hoi Bart, ik volg je op de voet (vanuit een stoel)

  • 06 Juni 2018 - 08:11

    Kees:

    Bij de volgende halve liter die ik drink op een terras zal ik aan je denken. Leuk om te lezen dat het alleen ook goed gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Aulla

De weg is het doel!

Pelgrimstocht te voet richting Rome.

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2018

32. Homo Deus

28 Juni 2018

31. Rome

17 Juni 2018

30. Gesprekken onderweg

14 Juni 2018

29. Toscane

11 Juni 2018

28. Blaren
Bart en Jan

Actief sinds 13 Nov. 2017
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 27593

Voorgaande reizen:

01 Maart 2018 - 30 Juni 2018

De weg is het doel!

Landen bezocht: